• DIY
  • Minimalisme
  • TIPS
  • Om Sarah Strange
  • Bloglovin
  • Email
  • Instagram
  • SARAH STRANGE

    DIY OG ET LANGSOMMERE LIV?

    TANKESPIND · November, 16

    Torsdagstanker: Når en “ok” grå torsdag bringer jubelråb frem.

    Jeg er lidt ved at boble over. Med fare for at lyde alt for happy-clappy og lyserød, så må jeg altså alligevel lige ud med det. Jeg føler mig simpelthen så heldig og glad i dag!

    Lad os starte i går:
    Jeg havde sidste (!) vejledning på mit speciale. Mødet skulle starte (pr. telefon) kl. 9, og i dagens anledning (det er ALDRIG sket før) sov min lille pige til 8.15. Bum. Jeg lå selvfølgelig vågen i løbet af natten og var liidt spændt på, hvordan nu den vejledning skulle gå. Jeg har ærlig talt brugt nogle færre timer på det speciale end jeg havde troet. Nåh, men tilbage i soveværelset i går morges. Jeg vågende endeligt op kl. 7.30 og lå og trippede for at bassen skulle vågne. Jeg skrev endda til min mand (som altid tager afsted på arbejde kl. 6.30), om jeg skulle vække hende? Jeg har aldrig været nødt til at vække min datter, men på den anden side kunne jeg jo ikke have hende hjemme imens jeg sad en time (mindst) i specialesnak pr. telefon. Da hun slog øjnene op var jeg altså selv kommet i tøjet og havde fundet hendes tøj frem. For at gøre en kort historie lang (Ja, det ér vidst dét jeg er i gang med) så stod vi simpelthen i vuggeren kl. 8.42 og jeg løb tilbage og var på 5. sal igen kl. 8.51. Jep. Jeg nåede at rydde lidt op, sætte computer og telefon i oplader OG lave kaffe OG tænde stearinlys. Da min vejleder ringede mig op kl. 9.02, var hans første spørgsmål: “Har du tid?”. Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt da jeg fremstammede “ja, da.” (Og holdt mig tilbage fra at sige: “Det var da piece of cake at nå at være klar til den vejledning..” Eller 😅)
    Vejledningen gik godt og intenst. Faktisk overraskende godt. Han er oprindelig vestjyde, og han havde skrevet “fint” og “ok”. Da jeg spurgte ham, om han mente dét i den jyske forstand, begyndte han at grine. “Ja, det kunne lige så godt have været et jubelråb”, sagde han så. Haha. Godt jeg spurgte! Ellers havde jeg nok tænkt, at det med “ok” ud for sig nok liiiige skulle laves om igen! 😝
    Jeg fik naturligvis ikke drukket en slurk af min kaffe, men da vores samtale var færdig med min vejleders afsluttende ord: “Du er snart i mål!”, fejrede jeg dét ved at bælle min kolde kaffe. Efter to hurtige (og lettere euforiske) opkald til min mand og søster, en lille opvask og gåen rundt om mig selv, hoppede jeg i tøjet (Jep, jeg havde jeans og nattrøje på stadig!) og puttede lidt i mit hovede. Du ved, make-up. Nede på gaden stod en af mine tætteste veninder. Og så gik vi mod solen, ud på Nørrebro og spiste brunch i knap 5 timer. Jeg tror vi næsten fik vendt det hele 😅

    Imens havde min svigermor hentet bettepigen og taget hende med i zoo. Hun havde lært at gøre som en pingvin! Altså, at slå med strakte arme mod lårene, mens man med stive ben stamper i gulvet. Tænk en gang, alle de tricks hun kan lære (ja, jeg ved godt hun ikke er en hund!). Men det er da mega sødt! Herefter kom min mand hjem, og vi spiste hjemmelavet pizza. For at fejre, hvad der føles som en milepæl i dét speciale dér.

    Da det blev sengetid, ville vi putte sammen. Når det lykkes er det så hyggeligt, at være sammen om at putte hende den lille. Det lykkedes dog ikke i går! Den mindste af os synes, at det var jordens største fest at have os begge inde på soveværelset, så da vi havde læst godnathistorien ville hun kravle op ad væggene, slå koldbøtter og wrestle. På én gang. Efter to(!) timer fik min mand hende endelig til at sove. Til trods for dette vågnede hun igen kl. 23 og kunne ikke finde ro. Da var jeg lige faldet i søvn. Efter en time tog jeg hende med ind i stuen, flyttede puderne i sofaen og satte mig tilrette med Rasmus Klump. Efter et godt stykke tid i liggende krammeposition, gik vi tilbage i sengen og faldt begge to i søvn. Klokken var passeret 1.

    I morges vågnede vi først kl. 8.19(!) (ny rekord!), og hun havde det sødeste mest forvirrede sove-ansigt da hun i en pludselig bevægelse satte sig op. Nu er hun i vuggeren, og jeg kom hjem fra afleveringen til to af de sødeste beskeder jeg har fået om/på bloggen her, og klokken er ikke engang 11! 💛  I kaffemaskinen var der lige præcis nok bønner tilbage til et dobbelt shot espresso, og i køleskabet var der præcis nok mælk til at dén omgang espresso kunne blive til en latte. OG jeg fandt en klump (kun lidt hård) marcipan i skuffen. (I forgårs fandt jeg resterne af en rittersport med marcipan gemt bag skærebrætterne. Det er jo ligesom at gå på skattejagt herhjemme.. En eller anden dag skal vi måske have ryddet lidt op. Men indtil da er det altså win at finde g(l)emte søde sager rundt omkring 😝)
    Jeg føler mig heldig med heldig på!

    Og jeg ved godt, at det er gråt, vådt og kedeligt udenfor, og at der venter bunker af vasketøj, og at jeg har liiiidt meget jeg gerne vil nå inden weekenden. Det speciale skal jo køres hjem en eller anden dag.. Men på søndag flyver vi tre beboere fra kvistlejligheden på ferie i 9 dage. Til Spaniens varme sol. Og jeg har det lidt som om jeg har vundet i livets spil.

    img_2577

    Billedet her er tyvstjålet fra min egen instakonto. Jeg tog det i formiddags, da jeg lige havde fået lavet kaffen. Det ser ikke helt sådan ud i skrivende stund. Og jeg vil til at sætte det dér vasketøj over.

    Hvordan er jeres torsdagshumør?

     

  • COMING UP »

    Spot on: eucalyptus - og de mange måder den kan pynte på!

    LÆS OGSÅ

    • Må jeg spørge om noget?Må jeg spørge om noget?
    • Kan man flytte, når man hedder “Stay”?Kan man flytte, når man hedder “Stay”?
    • DIY: Ruffles Guirlande

    Trackbacks

    1. En ny halvleg? - Stay Strange says:
      11/06/2020 at 23:13

      […] ned om – nåh ja – torsdagen. Jeg satte mig ned med en varm kop kaffe – gerne i vores vindueskarm med udsigt over Nørrebros tage. Og selvfølgelig rørte der sig store som små ting på sig […]

      Reply

    Leave a Reply Cancel reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    FØLG OGSÅ MED PÅ INSTAGRAM..

    FØLG @sarah.stay.strange

    sarah.stay.strange

    Klar, parat, ny uge 🧘🏻‍♀️ . . . #skand Klar, parat, ny uge 🧘🏻‍♀️
.
.
.
#skandinaviskæstetik #småhjem #compactliving #compacthouse #indretning #indretningsinspiration #indretningstips #indretningmedgenbrug #indretmedgenbrug #indretningsideer #thescandinavianhome #boligindretningogkreativitet #boliginspo #nordicspace #nordiskinteriør #nordiskehjem #thescandinavianhome #stillwithstories #homemadehome #solebich #softaesthetics #myscandinavianhome #mynordicroom #copenhagenhome #staystrangehome #staystrangediy #livetpåfemte
    Jeg er så småt begyndt at indrette altanen. Noge Jeg er så småt begyndt at indrette altanen. Noget jeg har glædet mig til i årevis. Ja, faktisk har jeg samlet krukker siden altanerne blev stemt igennem for flere år siden. Alligevel har jeg haft svært ved helt at vide, hvad jeg skulle gøre. Og jeg har været ok utålmodig med mig selv. Men jeg ved også, at jeg virkelig godt kan lide at gå rum til. Se hvor lyset falder. Mærke, jeg bedst kan lide at sidde. Hvilke funktioner der er smarte hvor. Og jeg har aldrig haft en altan før. Aldrig prøvet at indrette et uderum. Så jeg har siddet derude. Gået frem tilbage og lidt rundt om mig selv. Men i dag kom de første planter i krukker. Endelig. 
.
.
.
#diyplanter #diyplants #urbanjunglebloggers #plantreels #vindueskarm #growsomethinggreen 
#skandinaviskæstetik #småhjem #compactliving #compacthouse #indretning #indretningsinspiration #indretningstips #indretningmedgenbrug #indretmedgenbrug #indretningsideer #thescandinavianhome #boligindretningogkreativitet #boliginspo #nordicspace #nordiskinteriør #nordiskehjem #thescandinavianhome #stillwithstories #homemadehome #solebich #myscandinavianhome #mynordicroom #staystrangehome #staystrangediy #livetpåfemte
    Jeg elsker tips og tricks. Særligt dét her tip o Jeg elsker tips og tricks. Særligt dét her tip om at krølle bagepapiret godt og grundigt for at kunne forme det har rocket min køkkenverden (og afhjulpet min utålmodighed med bagepapir) betydeligt siden, jeg så det første gang. Så tak for at vise mig det engang for flere år siden, @evapryds ✨ Og hvilken bedre dag at vise det selv end på selve hvedernes aften? 

Disclaimer: Jeg føler faktisk, jeg sælger mig selv som noget jeg ikke helt er, med den her video; nemlig én der bager hveder👩🏻‍🍳 Sandheden er, at jeg aldrig før har bagt dem. Nogensinde. Lysten har været der, bevares. Jeg kan faktisk godt lide at stå i et køkken. Og elsker hveder. Men en estimeret hævetid på +to timer og børn om anklerne har fået det til at virke som et umenneskeligt projekt for mig de sidste 7 år. Helt ægte u- og overmenneskeligt. Så hvis du er dér, vil jeg bare lige sige, at jeg ser dig. Små børn (og life) kan være tough. Tricket virker også til frysepizzaer, skulle jeg hilse at sige 🥂
.
.
.
#tipsogtricks #køkkentips #simpletips #bagepapirsproblemer #tirsdagstip #påentorsdag #torsdagstip ?
    Nogle gange bliver det ca. som jeg havde forestill Nogle gange bliver det ca. som jeg havde forestillet mig. Andre gange not so much. Gæt hvilken én af gangene dét her hjørne var 😅🔨
(Hint: tegningen er tegnet dage før🫠)
.
.
.
#skandinaviskæstetik #småhjem #compactliving #compacthouse #indretning #indretningsinspiration #indretningstips #indretningmedgenbrug #indretmedgenbrug #indretningsideer #thescandinavianhome #boligindretningogkreativitet #boliginspo #nordicspace #nordiskinteriør #nordiskehjem #thescandinavianhome #stillwithstories #homemadehome #solebich #softaesthetics #myscandinavianhome #mynordicroom #copenhagenhome #staystrangehome #staystrangediy #livetpåfemte
    Maj 💆🏻‍♀️✍🏼 . . . #bujolove #bujo Maj 💆🏻‍♀️✍🏼
.
.
.
#bujolove #bujoinspire #simplebulletjournal #minimalisticbulletjournal #minimalisticbujo #monthlyspread #monthlylog #monthlylogbulletjournal #bulletjournaling #bulletjournals #bulletjournalmonthlylog #bujominimalist
    I går lavede jeg måske verdens hurtigste aftagel I går lavede jeg måske verdens hurtigste aftagelige pudebetræk af et stykke stofrest. Er ikke særlig tålmodig, når det kommer til DIY’s for tiden. Måske fordi jeg bare gerne vil helt på plads. Måske fordi jeg bruger rigeligt tålmodighed på at strikke på små pinde til @nakedknit. Uanset hvad, gik det endnu hurtigere end forventet (også fordi jeg kun gad sætte to nåle i som markering). Men det gik. Næsten lige så hurtigt som videoen her. Der er nu noget tilfredsstillende over at nå i mål med bare et lille mål om dagen 👊
.
.
.
#skandinaviskæstetik #småhjem #compactliving #compacthouse #indretning #indretningsinspiration #indretningstips #indretningmedgenbrug #indretmedgenbrug #indretningsideer #thescandinavianhome #boligindretningogkreativitet #boliginspo #nordicspace #nordiskinteriør #nordiskehjem #thescandinavianhome #stillwithstories #homemadehome #solebich #softaesthetics #myscandinavianhome #mynordicroom #copenhagenhome #staystrangehome #staystrangediy #livetpåfemte
    Efter en virkelig produktiv weekend, gik det op fo Efter en virkelig produktiv weekend, gik det op for mig, hvor glad det gør mig at komme mere og mere på plads og lave mere DIY herhjemme. Igen. Derfor vil jeg forsøge at lave mindst én DIY / gør-det-selv-ting herhjemme om dagen det næste stykke tid. Men i dag regnede det. Igen. Og jeg var træt. Så jeg tænkte, at den her lille frisure-guide gælder for dagens DIY!? Fordi lidt har også ret, ikke? 💁🏻‍♀️
.
.
.
#skandinaviskæstetik #småhjem #compactliving #compacthouse #indretning #indretningsinspiration #indretningstips #indretningmedgenbrug #indretmedgenbrug #indretningsideer #thescandinavianhome #boligindretningogkreativitet #boliginspo #nordicspace #nordiskinteriør #nordiskehjem #thescandinavianhome #stillwithstories #homemadehome #solebich #softaesthetics #myscandinavianhome #mynordicroom #copenhagenhome #staystrangehome #staystrangediy #livetpåfemte
    Et foto fra en weekend, jeg allerede savner lidt p Et foto fra en weekend, jeg allerede savner lidt på forhånd. Og samtidig et foto, som kort afklarer rumfordelingen herhjemme; fotoet er taget fra jeg træder ind af hoveddøren. Til højre ligger børnenes værelse og til venstre wc’et (sorry for ikke at lukke døren 🫠). Længere fremme til højre er vores soveværelse / ‘bløde’ stue, og ligefrem + til venstre er det gule køkken / leverum. Én eller anden dag laver jeg en video af før/efter. Men lige nu føles det stadig som ‘midt i mellem’ fordi der er så mange løsninger i hjørnerne, jeg ikke helt har regnet ud. Men meget er sket på et par måneder, og så langt så godt: vi har omdannet en 2-værelses til en 3-værelses, og vi holder fri i weekenderne 🥲
.
.
.
#skandinaviskæstetik #småhjem #compactliving #compacthouse #indretning #indretningsinspiration #indretningstips #indretningmedgenbrug #indretmedgenbrug #indretningsideer #thescandinavianhome #boligindretningogkreativitet #boliginspo #nordicspace #nordiskinteriør #nordiskehjem #thescandinavianhome #stillwithstories #homemadehome #solebich #softaesthetics #myscandinavianhome #mynordicroom #copenhagenhome #staystrangehome #staystrangediy #livetpåfemte
    Følg..
    This error message is only visible to WordPress admins
    There has been a problem with your Instagram Feed.

    KATEGORIER

    • DIY
    • For resten
    • HJEMLIG INSPIRATION
      • GRØNT HJEM
      • indretning
      • Jul
      • Minimalisme
      • Påske
      • slow fashion
    • Ikke-kategoriseret
    • KLIMA
    • TANKESPIND
      • MORLIV
      • OM AT BLOGGE
      • Store begivenheder
      • TORSDAGSTANKER
    • TIPS
      • BILLIGE TRICKS
      • fredagsfif
      • Tirsdagens tip
      • Ugens genudsendelse
    • Uncategorized
    • Underholdende underholdning
    • weekend mode

    est 2017

    SARAH STRANGE

    ARKIV

    Copyright © 2026 Sarah Strange / Theme by Eclair DesignsGenesis Framework · WordPress · Log in