.. for resten har disse indlæg da vel egentlig holdt sommerferie.. .. er jeg lykkeligere over at solen i dag vendte tilbage, end jeg troede jeg ville blive.. .. har den lykke måske også noget med gode venner, en god legeplads, et par glas rosé, en tallerken kager og en virkelig god pizza at gøre. .. er det ikke kun for resten-indlæggene der har holdt ferie herhjemme. Det samme har fredagspizzaen. Og Oij, hvor jeg har savnet den! .. har jeg en enormt stor pingvinballon hængende over hovedet i skrivende stund. .. var vi i tivoli i ugens løb, og jeg er lidt i tvivl om, hvem der var mest begejstret for ballonerne som kom med hjem; børnene eller deres oldemor, som gav. .... købte min mand en is til mig i tivoli, som var så stor, at jeg måtte spise den med begge hænder og min næse. .. var jeg engang på en date, hvor vi skulle spise kebab. Jeg var mere nervøs for mit madsvineri end for selve daten. .. giver jeg ofte børnene skylden for mine pletter på tøjet, men i LÆS MERE
Et lille tip til varmere belysning
Det er tirsdag, og om tirsdagen har jeg tradition for at udgive mig et lille tip. Et tip kategoriserer jeg som praktisk, økonomisk, æstetisk eller ressourcemæssigt smart. I dag er tippet vel nææærmest smart i alle disse henseender. Men før vi når til selve tippet, har jeg en tilståelse. Tippet er tyvstjålet fra min mands faster, som tryllede det ud af ærmet for et par uger siden, da vi var i sommerhuset. Jeg fniste først lidt (det vil jeg gerne indrømme), da hun sagde ordene. Mit fnis var et udtryk for, at jeg ikke heeelt troede på effekten. Men. To erfaringer rigere må jeg hellere lægge mig flat ned og give hende ret. Det virker og er SMART! Tippet lyder således: Mal en elpære med orange vandfarve for at give den et varmere skær ? De seneste dage har meget drejet sig om mit valg om at leve minimalistisk - i mit hovede så vel som på instagram, har det kørt lidt ekstra rundt. En del af dét jeg holder virkelig meget af ved at leve med mindre er også, at jeg køber meget mindre ind. LÆS MERE
Inspiration til udendørs bad
Vi er hjemme fra sommerhuset for lige at sunde os ovenpå en ordenligt omgang byggeuger. Men kan man andet end at drømme lidt ekstra om sommer og sommerhus på sådan en våd og grå søndag? Selvom vi er hjemme og byggeri er overstået, bruger jeg i al fald en stor del af mit dagdrømmeri på små- og mellemstore tiltag i sommerhuset. I ugens løb brugte vi dog en aften dedikeret til netop disse drømme for sommerhuset; Vi har de seneste år - sammen med alle fætre og kusiner i sommerhuset - lavet en slags "fødselsdagsopsparing" til sommerhuset. På den måde kan vi løbende spare op til noget 'ekstra', som vi synes ville være dejligt at få eller bygge til sommerhuset. Og i sidste uge havde vi den årlige afstemning om, hvad disse opsparede mønter skulle gå til. Jeg kan vist roligt sige, at jeg gejlede mig selv lidt op til aftenen. Jeg synes, at jeg havde jordens bedste forslag til vores lille sommerhus, så jeg nåede at blive helt nervøs for, at det ikke ville blive stemt igennem. Og op mod aftenen LÆS MERE
Når jeg puster ud, trækkes vejret ind..
Der er noget skørt over dét at udgive en blog. At udgive noget på det store internet uden egentlig at vide, hvem der læser med. Men at vide, at hvem som helst potentielt kan læse med. For nogle dage siden udgav jeg eksempelvis et slags suk. Og det sker ikke så sjældent, at den slags sniger sig ind herinde. Jubelråb og begejstring sniger sig også ind. Kombineret med inspirationsindlæg, større mere grundlæggende tanker om, hvilket liv jeg vælger at leve mig, og så er der selvfølgelig (og slet ikke at forglemme) alle DIY-indlæggene. Alle typer af indlæg har jeg kær, men sværest er det dog at udgive suk-indlæggene. Simpelthen fordi jeg i højere grad end med de andre tænker "jamen, hvem vedkommer det egentlig?" (Den tanke tænker jeg i større eller mindre grad med dem alle, men des mere jeg deler, des sjældnere tænker jeg det dog. Men. Ikke i lige så grad med suk-indlæggene. For hvem vedkommer det, og hvorfor skriver jeg dem?) Det første af mine spørgsmål kommer jeg nok aldrig til at LÆS MERE
Tip: Fra sommerferierester til DIY’s
Glæden ved den type DIY's, hvor jeg tager udgangspunkt i sager, jeg allerede har i hjemmet vokser nærmest dag for dag. Det er denne form for DIY's som jeg vil tippe om i dag. For hvis jeres sommerferie ligner min bare en lille smule, så bringer den en del mere forbrug med sig.. I mit tilfælde særligt kaffe-, gin og håndklædeforbrug. Ha. Og netop disse tre 'rekvisitter' kan genanvendes til et par DIY's fra mine gemmer; Fra gamle håndklæder til... I år har anledningerne til dukkertene været flest i forsommeren, men måske det skiftende vejr i stedet har skabt anledning til rydde ud i de gamle håndklæder? Det var i al fald i sammenhæng med den store oprydning herhjemme, at jeg i sin tid fandt ud af, at vi ejede langt flere håndklæder, end vi havde brug for.. Men før jeg gav dem væk, opdagede jeg, at håndklæderne kunne sys om til ting, som jeg faktisk stod og manglede. Heriblandt hagesmække og vaskeklude. I dag har jeg tænkt mig at fremhæve de genanvendelige vatrondeller. Da jeg LÆS MERE
DIY: Et enkelt hjemmesyet betræk til hynder
Vejret er endelig blevet i sommerhumør igen, og det er tid til at hive de udendørs hynder frem... og måske i følgeskab af et hjemmesyet betræk til hynderne? I forsommeren fik jeg lavet dette betræk. Efter megen tilløb. Men nu kalder vejret altså på, at jeg udgiver en lille guide, synes jeg. Men betrækket lidt tilløb og guiden her ligeså. Sidste sommer købte jeg stoffet, som jeg vidste ville passe til et par ældre hynder her i sommerhuset. Men. I mit hovede blev projektet om et nyt betræk til hynderne både svært og uoverkommeligt. Jep. Sådan har jeg det ofte med sy-projekter (disse vasketøjsposer skulle jeg - så vidt jeg husker - også tage lang tids tilløb til at få lavet). Årsagen er vel egentlig, at jeg ikke er særlig stærk til at sy. Det eneste jeg har lært om syning, har jeg lært i håndarbejde i 7. klasse. Men selv jeg fik syet disse relativt enkle betræk, og jeg er simpelthen blevet så glad for resultatet! Så selvom jeg på ingen måde føler mig som en ekspert, synes jeg LÆS MERE
Et lille feriesuk..
Det er blevet 10 min. over ferie, og jeg er ramt. Ramt af dybfølt træthed. Ramt af den hårde vind, som står ind fra havet. Ramt af afsavn. Fra noget jeg ikke ved, hvad er. Ramt af at være landet. Ramt af træthed. Tydeligvis ramt af glemsomhed. Ramt af, hvor meget jeg har trængt til ferie. Vi har brugt de sidste dage med venner i et sommerhus, og det var så dejligt og så tiltrængt, men jeg sov også noget mindre end jeg ellers var kommet ind i en god vane med. Derudover afsluttede jeg nogle sidste praktiske ting i fredags, hvilket gør at jeg også officielt kan kaldet det ferie nu. Med en passende timing er vi igen landet i vores familiesommerhus. Her er dejlig og blæsende og fuld blæs på familiemedlemmer. Det er så skønt, at børnene har så mange gode mennesker omkring sig, som de er trygge ved. Og meget af tiden kan jeg faktisk gå rundt og klare praktiske ting, drikke kaffe eller endda sove en middagslur, som i dag. Det er luksus og det er ferie. Men som ved afslutningen af en LÆS MERE
Tirsdagens tip: styr på garnnøglerne
Det er tirsdag, og det betyder, at det er tid til et tip. Dette tip har jeg længe tænkt på at skrive om herinde på bloggen. Da jeg delte det på instagram i vinters var der nemlig overraskende mange, som heller ikke kendte til tippet. Tippet her er altså ikke ét jeg selv har fundet på, men ét som min faster, som har strikket nærmeste hele sit liv. Og måske nogen af jer også kan bruge tippet, som har gjort min strikke proces væsentlig lettere? Som jeg nævnte i søndags overvejer jeg stadig, om min sommerferie skal byde på et nyt større strikkeprojekt. Jeg har et virkelig godt øje til my favourite things-knitwear, hvilket jeg vist ikke har ladet nogens næse forbi. Alligevel har jeg indtil nu kun strikket en hue af Louises strikkeopskrifter. Og dét er en fejl. I denne omgang overvejer jeg, om jeg skal kaste mig ud i enten sweater no. 5 eller sweater no. 3. Halsedissen, som også kan bruges som en vest, tænker jeg på at ønske mig i fødselsdagsgave (mor læser du med? ;) ) Men når LÆS MERE
- « Previous Page
- 1
- …
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- …
- 78
- Next Page »







