For nogen tid siden skrev jeg et indlæg kaldet "7 grunde til, at jeg elsker at bo småt". Jeg elsker stadig at bo småt, men intet er ensidigt. Man kan ikke få noget uden at miste noget, som jeg vist nok engang hørte en klog mand sige. Og derfor er der (naturligvis) også en del ulemper ved at bo småt. Eller udfordringer, vil jeg nok nærmere kalde det. For der er en grund til, at indlægget her ikke hedder "7 ting jeg hader ved.." for jeg elsker stadig at bo småt. Mest. Men ulemper er der, og til tider fylder de næsten intet i min bevidsthed. Somme tider en del. Lige for tiden fylder det nederste punkt eksempelvis ret meget. Men lad mig komme til sagen. 7 udfordringer ved at bo småt: Jeg kan ikke lukke en dør. På grund af vores meget få kvadratmeter, har vi ingen dør i køkkenet. Og heller ikke i stuen. Så når børnene er lagt, og vi har lukket af til soveværelset, har vi faktisk ingen døre at lukke. De fleste gange er det mest hyggeligt. Men. Når min mand gerne vil se fodboldkampe, så LÆS MERE
DIY: Kintsugi
Den helt store ulempe ved at have så få ting i mit liv er, at jeg bliver ekstra knyttet til de ting, jeg ejer. Det lyder måske ikke umiddelbart som en ulempe. Men når de går i stykker, så er det. Ha. For præcis en uge siden gik min absolutte yndlingskrukke i stykker. Den faldt på asfaltjorden i vores baggård - netop som vi var SÅ tæt på at være hjemme med den fra sommerhuset. Lyden fik mig til at holde mig for munden. Både for at stoppe min trang til at udbryde "NEEEEJ" og for at holde vejret et lille øjeblik. For EJ, hvor jeg håbede, at lyden havde snydt mig, og krukken stadig var hel trods den helt utvetydige lyd. Krukken i stykker. Lige dér på vej op til 5. sal. Men heldigvis splintredes den ikke i tusinde stykker, men i to. Der var ikke andet at gøre; jeg måtte forsøge at genoplive den. Præcis som jeg gjorde for halvandet år siden med en anden af mine yndlingskrukker. DIY'en til en (guld) Kintsugi er simpel og enkel: Kintsugi er en japansk måde at samle keramik på. Kintsugi LÆS MERE
For resten.. #23
For resten.. .. har jeg først for nylig fundet ud af, hvad ratatouille er.. .. måtte jeg lige google "rattatuis", fordi jeg slet og ret ikke kunne regne stavemåden ud. .. blev flere i min familie ret sent konstateret ordblinde. Siden det senest skete, er jeg blevet overopmærksom på, om jeg selv falder ind under samme kategori. .. ville jeg være håbløs som læge eller sygeplejerske, for jeg ville lede efter symptomer på hver eneste patients lidelse hos mig selv. .. har jeg det derfor en liiille smule stramt over coronasituationen herhjemme. .. er der naturligvis flere end dén ene grund til, at jeg har det lidt stramt over hele situationen. .. kom vi eksempelvis hjem fra sommerhuset i sidste uge - efter en forlænget weekend. Og jeg er iiiiikke helt dus med, hvor tæt folk går herinde på Nørrebro. .. er jeg meget mere vild med mine børns garderobe end min egen. .. har jeg tænkt mig, at dén betragtning kommer til at sætte sit præg på min ønskeseddel. .. overvejer jeg også at skrive LÆS MERE
Det skøre ved at dele..
Helt ubevidst kom en lille blog- og instagrampause snigende ind på mig. Jeg har haft rigeligt at se til med indkøringen af to styks børn i institution, men jeg har også haft brug til at give mig selv lidt luft. Luft til at være. Luft til at lade mig selv være. For jeg er god til at være efter mig selv. Og uendeligt god til at skrive lister. Men. De sidste uger har jeg end ikke holdt min kalender opdateret. Og det siger altså en del om, hvor meget har ladet mig selv sidde lige så stille de små 30minutters pauser, der har været hist og her i indkøringsfasen. Og når sådanne større pauser fra at ytre sig på de sociale medier opstår, kan det nogle gange virke helt svært at komme i gang igen. Ligesom det kan være svært at få en stemme igang, når den har været tavs i lang nok tid. Eller at det kan være næsten umuligt at rejse sig op, hvis først jeg har sat mig godt til rette i sofaen efter at børnene er blevet puttet. Og hvis først jeg er bagud med vasketøjet, hooober bunken af ufoldet tøj LÆS MERE
DIY: En sakseknage
Jeg har ledt og ledt efter sådan en knage her på i lange tider. Og i den søgning har det altså været svært at vide, hvad jeg skulle søge efter.. Måske er navnet sakseknage? Krydsknage? Klapsammen(lig)knage? Ha. Den er jo det hele, men jeg synes alligevel, at navnet "sakseknage" klinger bedst. Derudover giver sakseknage associationer til Le Klints sakselamper, som - ligesom knagen - kan skubbes ind og ud alt efter, hvilken længde man vil have på den.. Og dét er ikke den værste association, hvis du spørger mig! Well. Nok snak om navnet! Nu til selve opbygningen.. For uanset hvad jeg søgte på, kunne jeg ikke finde en knage, som matchede mine forestillinger. Og derfor kastede jeg mig ud i at bygge min egen.. Konstruktionen ønskede jeg at lave så klassisk, enkel og 'let' i udtrykket som muligt. Derfor valgte jeg relativt tynde lister, relativt små knager og placerede dem i relativt små ruder. Ruderne har jeg stylet kvadratiske, men som sagt kan de trækkes ind og ud alt efter smag LÆS MERE
Enkel efterårsstemning til telefonen..
Det er ingen hemmelighed, at jeg er en ret stor fan af, at bruge så få ressoucer som muligt til at "indrette" mig med. Der er sket meget på bare få år. For bare tre år siden ville jeg måske have skrevet et indlæg om, hvilke covers man kan købe og ændre udtryk på sin telefon. Dén del kan man stadig, og gør jeg da også en gang imellem, når mit seneste er ved at falde fra hinanden. Men at have flere forskellige slags på ønskelisten, har jeg ikke (længere). Dét handler dels om, at jeg har langt færre ting herhjemme end for tre år siden, men også om, at jeg i takt dermed er blevet mere bevidst om at indkøbe og forbruge mindre. Men disse to "livsstilsændringer" (om man vil) ændrer ikke på, at jeg godt kan lide visuelle forandringer. Jeg ææælsker at indrette mig, flytte lidt rundt og ændre et visuelt udtryk. Også på min telefon. Men heldigvis findes der løsninger som hverken behøver at blive indkøbt eller 'sat i produktion' i traditionel forstand. Det visuelle udtryk på telefonen kan LÆS MERE
En ny start. Fra nul til…?
Jeg skulle til at kalde indlægget her "ground zero", men jeg synes alligevel referencen til de bombede højhuse var for voldsom. Sammenligningen med, at dét jeg kendte er revet ned holder dog stik. Hverdagen med begge børn hjemme, er her ikke længere. Og dermed er dét at være hjemme med børnene ikke længere min fuldtidsbeskæftigelse. På mange måder skal jeg genopfinde en hverdag, et job, mig selv. Og på mange måder er jeg banket tilbage. Og overvældet. Af en hovedpine og af en overvældethed. Men også af et gåpåmod, som jeg næsten skal lægge mig i selen for at tøjle. I sidste uge havde jeg et virkelig spændende projekt på krogen. Troede jeg. Og weekenden har vel nærmest være tømmermandsagtig ovenpå beskeden om, at dét, jeg glædede mig sådan til at gå i krig med, ikke blev. Men. I dag er det en ny dag og tilmed en ny uge. En uge, hvor jeg for første gang har sagt "vi seeees" til begge børn nede i deres fælles institution. En mandag, hvor jeg slet ikke har svært ved at finde på, hvor jeg LÆS MERE
For resten.. #22
For resten.. .. har jeg virkelig brug for tid til at lande i, at børnene ikke længere skal være hjemme hver dag. .. prøver jeg dagligt at formulere noget (mere) om det, men jeg har mest af alt brug for at trække mig lidt ind i mig selv.. .. ligner det at de fleste af mine 2020-håb og drømme alligevel går i opfyldelse. .. henviser alligevel til, at første halvdel af 2020 vel nærmest var et halvår med "pauseknappen" trykket i bund. .. henviser jeg i øvrigt også til mit arbejdsliv, som jeg lige så stille forsøger at skubbe gang i. .. har jeg ikke kunne finde min computeroplader siden, vi for flere uger siden vendte hjem fra sommerhuset. #rookie .. kunne jeg aldrig drømme om at købe en ny før jeg er 500% sikker på, at den er pist væk. #sparsommeligmuch #ogsåformiljøetik .. har jeg aldrig rigtig forstået ostehaps'erne. De er jo så.. slatne!? Jeg mener; hvem vil ikke hellere have en ordentlig luns af en hård, god, stærk ost? #ahem .. er jeg på daglig basis så glad for, at der findes LÆS MERE
- « Previous Page
- 1
- …
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- …
- 78
- Next Page »







